ОТВОРЕНА НОВА ИЗЛОЖБА

У Галерији Музеја града 1. марта у 20.00 часова отворена је изложба костима „Џингис Кан и стварање савременог света“ аутора Тијане Сићевић, дипломираног сценског уметника и мастер уметника сценског дизајна.На отварању изложбе говорила је Драгана Рађеновић, мастер ликовни уметник а професор Ђурђина Ристић је прочитала писмо које је поводом отварања испред галерије Цветков послала Наталија Стоканов, историчарка уметности.У оквиру изложбе представљена су три изведена јединствена костима, уз уметничке, техничке и радне скице, које су настале проучавањем монголске културе. Жеља за изучавањем монголске културе потиче из књиге „Џингис Кан и стварање савременог света“ Џека Ведерфорда који кроз живот Џингис Кана, првобитног званог Темерџина, описује настанак и развој Монголске државе. Као што и сам назив књиге Џека Ведерфорда гласи, направљена је паралела између традиционалног живота монголског народа који се прожима од разних племена, формирања државе Монголије, њеног развоја и онога што она данас представља у савременом друштву, паралела која је приказана кроз костим, употребом традиционалних и савремених материјала.Због описа Џингис Кана „како му се у очима види пламен“, на костиму израђеног за њега, коришћен је наранџасти колорит са црвеним акцентима. Плава боја, која се прожима кроз коришћење традиционалних монгослких орнамената, означава поштовање монголског народа према небу. Бакар и остали метални елементи, који се појављују на костиму дочаравају његову јачину духа, и поред свих оштећења и даље одишу чврстином. Мудрост коју је током свог живота стекао Џингис Кан огледа се у раскошној капи, где нам рогови још једном доказују његову упорност и силу, као и одсуство страха док је поносно ходао ка својим циљевима.. На самом врху костима истиче се коњски реп који симболише веровање у светост ове животиње. Насупрот костима славног Џингис Кана реализован је костим храбре и нежне жене Борте, велике љубави овог ратника. Нежност и духовност, коју она носи у себи, приказана је преливањем од беле ка небо плавој боји. Интезитет колорита говори о свим сегментима њеног живота и духовне промене кроз које је пролазила. Са друге сртане јака црвена на њеним раменима као и на дну рукава прича нам о оштећењима нанешеним од других мушкараца, чврсто је вежући за грехе земаљског света.Трећи костим је костим њиховог сина и повезује претходне две личности, а опет открива много о самом себи. Форма костима узета је од изворног козачког костима, јасно оцртава којом територијом је владао син чувеног Џингис Кана. Са друге стране, ту је присутност стрела, оружја по ком су амаонголи познати, враћајући се на његово порекло. Црна боја и јасно прецизне форме говоре о строгоћи његовог владања. Један од циљева изложбе јесте да савремени свет едукује о постојећим предметима, који су део свакодневнице и подстакне посетиоце да размишљају које су то карике довеле до напредовања или које су карике подстакле напредак у цивилизацији. Идеја изложбе је да се направи мост између традиције и онога што ми данас јесмо кроз монголску културу.Одабир рециклажног материјала је такође са јасном намером употребљен, а то је подстицај за размишљање о поновном коришћењу и употреби одложених ствари и на тај начин се доприноси очувању планете Земље.Изложба ће бити отворена до краја марта.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *