Скочи на садржај

ИЗВЕШТАЈ СЕЛЕКТОРКЕ

Зонска смотра аматерских позоришних друштава Војводине

– Бачка Паланка –

У оквиру Зонске смотре аматерских позоришних друштава Војводине а у званичној селекцији, одиграно је седам представа. Овогодишњу селекција представљају представе које изражавају махом класични начин рада и приступа позоришном стваралаштву и, утисак је, да аматери Војводине својим несебичним радом и љубављу према позоришту, дају изузетан допринос културном животу и стваралаштву АП Војводине. За сваку похвалу је колективни дух, заједништво, несебичност и спремност на одрицање ради позоришне уметности. Предлог селекторке је да Покрајински Савез узме у обзир иницијативу да се, на нивоу покрајине, организују радионице и обуке вођене од стране стручних позоришних радника и професионалаца које би биле знак подршке аматерским друштвима али и увођење у савремене токове сценске игре, усавршавање у глуми и сл.

Овогодишња селекција је уједначена по свеукупном доживљају и квалитету представа и било је захтевно определити се и изнети предлоге, тако да се може се рећи да су нијансе одлучивале.

1.„Женидба и удадба“ у извођењу СКЦ Стеван Сремац и КС Мирослав Антић из Сенте – оставља утисак уиграног, компактног и спретног ансамбла који је у стању да изнесе поставку која обухвата прецизиран говорни стил и изазован сценски покрет, који је један од равноправних сценских израза у овој представи. Сценски покрет је захтеван, прецизан

и инкопориран у карактере и радњу па се може рећи да доминантно унапређује и карактере и радњу. Лакоћа и прецизност глумачког израза којом актери доносе карактере

својих ликова делује на публику стимулативно и изазива реакције. Представа је компактна, са благим падом у трећој трећини (што не нарушава општи утисак) који се превазилази у финалу. Сви глумци су изазвали симпатије и може се рећи да је ово изразито глумачка представа са чврстим редитељским оквиром који се води крилатицом – мање је више (оскудна и функционална сценографија, минимална реквизита, редитељски потези у складу са радњом се ослањају на глумачку игру), што у случају даје резултат.

2.„Сви смо ми дошли однекуд, а неко и мало раније“ Новосадског аматерског позоришта Шмиранти – је представа која је настала кроз радионичарски принцип рада што

је евидентно видљиво у постигнутом колективном духу и тимској игри. Ово је представа савременог позоришног израза и фрагментарне драматургије кроз коју се прича прича,

осим кроз текст и радњу, сликама и музиком. Многобројни глумачки ансамбл овог позоришта је показао, кроз преплитање емоција, индивидуални став актера који је видљив и кроз игру што додатно интимизира са публиком сам чин извођења представе. Бавећи се стереотипима и рушењем предрасуда готово да је немогуће не ући у зону стереотипа и предрасуда тако да је примедба селекторке била у правцу развијања осетљивости на индоктринацију коју позориште не допушта и инстантно осветљава, иако је за сваку похвалу ангажовани одабир теме и приступ у раду. Обзиром на свеукупност доживљаја – режија, тема, изразита уиграност и међусобно осећање на сцени, блистави епизодни глумачки изрази, ова представа оставља утисак и сматра се успешном у намери и реализацији.

3.„Иза Божијих леђа“- Драмски студио „Просценијум“ из Бачке Паланке је, кроз овај мање извођен текст Бранислава Нушића, постигао разноликост у карактерима и испреплетеној игри. Драмски студио „Просценијум“ се показао као студио који обилује талентима. Представа је богата динамиком која уводи у радњу представљајући менталитет ликова и пратећи судбину протагониста. Кроз разигране епизоде глумци дочаравају

амбијент средине у којој стереотипи и предрасуде наводе ка радикалним потезима а са неминовним последицама, неретко трагичним. Сценографија функционално употпуњује амбијент. Уложени труд за израду костима даје велики допринос општем утиску.

Представа се може сматрати зачетком плодоносног рада овог драмског студија.

4.„Милашик“ – АП „Јанко Чеман“ Пивнице – Ова представа третира тему која дочарава постмодернистичку агонију списатељице пред новим делом. Пивнички ансамбл је у много чему посебан па и у одабиру тема које обрађује у представама. Овај ансамбл одише компактношћу и заједништвом и третира позориште као саставни део живота што подразумева вансеријску посвећеност, упорност и несвакидашњи ангажман. Кроз представу пролазимо надреалистичким фантазмагоријама главне јунакиње која повремено оставља утисак одсутне интелектуалке схрване јунацима из свог будућег дела. Кроз

адекватну сценографију и светлосне ефекте у извесном смислу се постиже психоделична атмосвера што остварује добру интеракцију са публиком.

5.„Стипанова принцеза“ ХКЦ Буњевачког кола из Суботице – је ауторска представа која оставља утисак булеварског позоришта са темом која подразумева егзотичну причу и цивилизацијски контраст двају поднебља. Кроз контрасте у обичајима, начину живота и супротним системима вредности донекле се постиже комика. Ансамбл, у својој колективној игри, показује изразито ефектан и постављен сценски говор који може бити за пример. Кроз бајковиту причу, ноншалантно и са отклонима у савремено доба постиже се извесна разиграност у игри и драматургији. Ансамбл је, у предходном периоду, у своје редове примио 9 нових чланова, што је свакако за похвалу. Треба нагласити да је већина дебитовала управо у овој представи. Честитке и срећно у даљем раду!

6.„Женски разговори“ АП „Ђорђе Дамјанов Ђекша“ Јаша Томић – Ово је представа која на класичан начин третира текстуални предложак ослањајући се на околности које, у извесном смислу и без обзира на то што су подразумеване, добијају занимљиву

интеракцију са публиком. Кроз ситуације које су препознатљиве и без тенденциозности а са шармантним глумачким изразом, постиже се једна питка представа која коренспондира са аудиторијумом.

7„Марионете“ – ЦЕКОМ Зрењанин – је представа која је настала по радионичарском приципу и третира класични текст у савременом контексту, односно, кроз паралелну причу третира тњему корупције у једној средњој школи. Ансамбл је готово у целини малолетан и примећује се повезивање драмског израза са ангажованим позоришним изразом, који, у сваком случају подстичемо и сматрамо да је неопходан и саставни део сваког позоришног израза. Представа обилује ликовима који у извесној мери преплићу паралелну радњу уз сугестију о неопходности усавршавања, пре свега у сценском говору, а затим у сценском покрету и емоционалном изразу.

У селекцији су се издвојили:

Главна мушка улога – Бранислав Угриновић, „Женидба и удадба“ Сента

Главна женска улога – Теодора Карановић, „Иза Божијих леђа“ Бачка Паланка

Споредна женска улога – Ива Стојановић „Сви смо ми дошли однекуд, а неко и мало раније“

Споредна мушка улога – Борис Марковљев, „Женидба и удадба“ Сента

Сценски говор – „Стипанова принцеза“ Суботица

Сценски покрет – „Женидба и удадба“ Сента

Сценографија – „Милашик“ Пивнице

Костим – „Иза Божијих леђа“ Бачка Паланка

Ауторски текст – Маријан Киш – „Стипанова принцеза“ Суботица

Режија – „Сви смо ми дошли однекуд, а неко и мало раније“ Нови Сад

За глумачку бравуру се похваљују:

Тијана Грубор – „Иза Божијих леђа“ Бачка Паланка

Александра Радивој – „Женски разговори“ Јаша Томић

На Покрајински фестивал селектоване су 2 представе:

1. „Женидба и удадба“

СКЦ Стеван Сремац и КС Мирослав Антић из Сенте

2. „Сви смо ми дошли однекуд, а неко и мало раније“

Новосадско аматерско позориште Шмиранти

Предлог Савезу – да узме у обзир предлог да три представе уђу у селекцију, уколико то Савез буде сматрао адекватним.

3.„Женски разговори“

АП Ђорђе Дамјанов Ђекша Јаша Томић

На Фестивал ФЕТРА у Јаши Томићу:

1. „Иза Божијих леђа“

Драмски студио Просценијум Бачка Паланка

2. „Милашик“

АП „Јанко Чеман“ Пивнице

3. „Стипанова Принцеза“

ХКЦ Буњевачко коло Суботица

На Омладински позоришни фестивал Војводине

1. „ Марионете“ ЦЕКОМ Зрењанин

Драгана Боснић, глумица

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Translate »